Jossans träning

Löpning, styrka, yoga och promenader är en liten del utav mitt fysiska liv 2012.

Vinterförkyldning

Publicerad 2012-12-19 08:58:26 i Inspiration,

Min förkyldning kommer inte släppa och det har jag märkt nu. Det är som en berg och delbana, ena dagen är jag inte ens täppt och andra dagen känns det som jag ska få en brutal halsfluss.
Så jag ger upp nu, jag fortsätter att dricka honungste varje morgon och proppar i mig alla former av C-vitaminer under resten av vintern. För det här inget annat än en vanlig vinterförkyldning.
 
Senaste dagarna har jag tränat som vanligt och kör på med mitt schema, skillnaden är väl den att konditionsträningen börjat få plats i schemat igen, vilket är riktigt fränt tycker jag!
 
 
Men tillbaka till förkyldning, igår på nyhetsmorgon så hade dem en läkare på besök som pratade om träning och mycket kom in på sjukdomar och förkyldning. Enligt honom så är det då inte alls farligt att träna så länge du inte får yrsel eller har feber. Så alla år man sagt att man inte kan träna pga. förkyldning är bullshit. 
Skolidrotten drog ju alla den,"Jag förkyld, så kan inte vara med". Men sen jag började träna på egen hand så tränar jag till kroppen säger nej på allvar. Och jag har inte fått några följdsjukdomar, tvärtom jag har inte varit sjuk sen i somras och då blev jag sjuk under studentveckan(slappnade av efter VT)
 
Innan jag började träna fick jag alla förkyldningar och influenssor man kan tänka sig. Mitt immunförsvar var helt värdelöst, tack vare att jag åt skitmat, oregelbundet och även struntade i att äta. 
Men tack vare träning, friskluft och bättre mat så är mitt immunförsvar lika bra som när jag var liten snorunge!
 
Här har ni Mikael Sandström
%C3%96verl%C3%A4kare%20Mikael%20Sandstr%C3%B6m%20svara%20p%C3%A5%20fr%C3%A5gor%20om%20tr%C3%A4ning

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela